Search This Blog

Friday, 25 October 2013

penghinaan itu menyemarakkan semangat

Assalamualaikum, 
haaa~, topik hari ini adalah 
penghinaan itu menyemarakkan semangat.

apa yg di maksudkan dengan tajuk di atas ek~
ahaa, today saya nak bercerita sedikit tentang tajuk ni "penghinaan itu menyemarakkan semangat" 
perkara ni adalah betul2 terjadi pada diri saya sendiri.
kat sini saya taknak bercerita panjang pasal individu yg menghina atau apa2 yg berkait dgn individu tersebut, ahaksss. 
malah, kalau boleh saya nak sangat pergi cium tangan dia dan ucap terima kasih di atas segala kata-2nye.

agak2 knapa yer saya nak berbuat sedemikian?
:)
jawapan tuk soalan tu~ sebab dia la yg menyedarkan saya tentang realiti kehidupan,
realiti kehidupan sebenar. :)
lupakan pasal tu sejenak.
kat sini saya nak berkongsi sedikit perkara dgn korang.
pernah tak kita bersyukur dgn apa yang kita ada sekarang? jwb dlm hati. kalau jwpan nya tidak makesure cepat2 kita kena muhasabah diri.
:)
biarkan jelah orang nak judge kita ni apa. terima dengan hati yang terbuka. 
dan bkn setakat terima sahaja tetapi kita perlu lah berusaha untuk mengubah keburukan yg kita ada kepada yg lebih baik.
dan kita ambil setiap kata2 atau penghinaan mereka itu sebagai satu dorongan, satu kata semangat untuk kita menjadi lebih baik dan buktikan pada diorang yg kita bukan insan yang lemah, dan juga kita mampu untuk mengubah diri kita menjadi insan berguna.

saya sangat bersyukur kerana mempunyai keluarga yg banyak mmberi motivasi dan kata semangat untuk saya terus bangkit menjadi insan berguna.
alhamdulillah, tak dapat saya ungkapkan dengan kata2 betapa saya bersyukur dgn rezeki yg diberi olehNYA. 

Sampai kat sini jer tuk hari ni. saya dh kering idea. ahaaa, :)
assalamualaikum. 




No comments:

Post a Comment