Search This Blog

Tuesday, 29 November 2011

w.t.h

aq ta paam la gn mamat sorg ni,,
lme dh aq tk lyn mcj or kal dier..
tpi tba2 je smlm inbox kt aq nk mrAH2 Aq mcm la aq ad inbox pape kt dier..
aq dh lme tk ambl tawu psal dier..
pehal kau inbox aq mcm ni???
lihat kt bwah

hey. ap lg yg awk nak??
xyah la blas msg sy. 
xyah la bgi reason apa2. sy dah fham smua nya. 
sy nak lupakan awk. sy dah xnak ingat tntg awl lgi. dah jgn gnggu sy lgi. 
ckup la nak memberi alasan.
jika sbnarnya awk just nak main2.
sy serius ngan awk tp ini sy dpt. ckup la.
awk cuma kngan sy shja. 
selamt tinggal
..


ta paam la saia gn dier ni..
saia dh bhgiA gn plihan aty saia lha..
awk pehal nk ckp saia mcm too??
saia ad text or inbox awk ker??
tkder kn3?
eeeee,,bengangg btol aq..

dlm aty saia cuma ad dia...
sumpah mmg saia btol3 sygkn dia ,,  (apixx)  <3
dan awk (j.l) slamat tggl....

Monday, 28 November 2011

tntg cinta

btul la kn kte org2 dlu,,
cinta too buta..
bila kita sdg d lamun cinta,kita akn ase bhgia...
sdg kte mrasa bhgia wjud la prasaan rindu dn sayang pda nya..
tpi cinta ni bhya d klgn remaja..
clap plih psgn drita la jwb nyer..
so aty2 la whai adk2 ku skalian..
jgn plih jlAn hitamm,kelak dri binasa..
nauzubillah..

sekian..
:)

Sunday, 27 November 2011

mengapa doa tidak dimakbul??

assalmualaikum..
mlm ni miss ad terbaca mengenai mengapa doa kita tidak dimakbul,,
miss nk share ngn korang slah stu cbb doa kita tidak dimakbul ::



  1. Kamu mengenal Allah tetapi kamu tidak menunaikan hak-Nya.
  2. Kamu sangka kamu cintakan Rasulullah tetapi kamu tinggalkan sunnahnya.
  3. Kamu membaca al-Quran tetapi kamu tidak beramal dengannya.
  4. Kamu makan nikmat Allah tetapi kamu tidak bersyukur kepada-Nya.
  5. Kamu mengaku syaitan itu musuh kamu tetapi kamu tidak menentangnya.
  6. Kamu mengaku syurga itu benar tetapi kamu tidak beramal untuknya.
  7. Kamu mengaku neraka itu benar tetapi kamu tidak lari daripadanya.
  8. Kamu mengaku mati itu benar tetapi kamu tidak bersedia untuknya.
  9. Kamu bangun dari tidur lalu kamu ceritakan segala keaiban manusia tetapi kamu lupakan keaiban kamu sendiri.
  10. Kamu kebumikan mayat saudara-saudara kamu tetapi kamu tidak mengambil iktibar daripadanya.
so,
renung2kn 
dan 
selamat 
beramal
:))

11 jenis manusia didoa malaikat

  1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: “Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci.”
  2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.’”
  3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan.”
  4. 4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf.”
  5. Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika seorang imam membaca…(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu ‘aamiin’ kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu.”
  6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat.”
  7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.”Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: “Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?”Mereka menjawab: ‘Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.’”
  8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata ‘aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.’”
  9. Orang yang membelanjakan harta (infak).Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: ‘Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak…’”
  10. Orang yang sedang makan sahur.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur.”
  11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh.”Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. Semoga kita termasuk dan tersenarai sama.
So,, renung2kn dan Selamat Beramal ::))

27,28/11/2011

2 ary brturut2 saia jmpa gn si dia,,
dlm diam prasaan syg yg membuak2 hdir lam idop saia..
saia arap dier pon pnye prasaan yg sma dgn saia..
arap perhubungan aq kli ni membuahkn hsil yg bgus dan tidakk sia2..
cbb aq dh btol2 paam ap itu cinta dn ksih syg..
lov u 4 eva~~
arap awk pon syg saia sbgamna sy syg kn awk spenuh jiwa raga saia!!
syg syg awk smpai bila2!!
itu jnjy saia..
apixx :)) alwayss in my mind...<3
:))

Friday, 25 November 2011

25.11.2011

mulai skrg saia akn cuba lupakn awk..
awk nk sy jdi mcm ni,
so saia akn cuba sdaya upaya saia..
muktamad!!
slamat tggl j.l !!!

thankss 4 evrything!!
saia bhgia knal awk wlpn skjap~
assalamualaikum

Tuesday, 15 November 2011

16/11.2011

today,,
16.11.2011
someone ad INBOX kt aq (someone special to me)
tapi aq xderk hbgan pape un gn dier cbb aq plih tuk truskn hbgn aq ngn ex aq..
hurmmm
bdoh kot aq!!
dier ckap
THANKS FOR THE BLOG. 
AWAK BUANG LA BLOG2 TUH, 
SAYA XNAK AWAK INGAT KAT SAYA LAGI. 
SAYA TENGAH NAK MELUPAKAN AWK . HARAP AWAK PUN DAPAT BUAT BENDA YANG SAMA. SAYA MMG TERUJA NGAN BLOG2 AWK TUH. TP CKUP LA YE SAYANG? JGN BUAT BNDA PELIK2 LGI. NNTI DIA MARAH. AWK GAK YG KENA. SY XNAK AP2 JDI KAT AWK. SY XNAK AWK D MARAHI, ATAU AP2 PUN KEKERASAN. AWAK JAGA DIRI YE??
MAAF GNGGU. SY CUMA NAK SMPAI KAN YG AWK LUPAKAN LA SY. XDE FAEDAH AWK INGAT KAT SY. BLOG2 TUH PDAM K? TQ. I'LL MISS YOU. BYEEE

tension gak aq bce sume niyh,,
tpi aq rse mmg ptot un dier bt mcm to kt aq,
cbb dier lg trluka gn prbuatan aq..
tpi seriously mmg sedey..;((

bt si dia,,
ARAP2 SUATU ARY NNTI AWK DPT MAAFKN SAIA!!
J.L ALWAYSS IN MY MIND~~
:))
 :))

Saturday, 12 November 2011

kata2 terakhir si dia tuk aQ!!!

thanks for everything..
sy ingat awak yg tbaik.
rupanya sy hampa lgi.
awak trus kan la ngan hidup awk.. 
maafkan sy..

part 2 _
kedua nya, sy x meyesal pun berikan yg tbaik tuk awk. mmg awak lyak dpt kan yg tbaik, tp kan awk sy xckup baik lg. sbb tuh kita xbsama.
hehe, dah nasib sy. sy terima ja.
haa, tntg sim clcom saya tuh, xgna dah lpas ni. sebulan sy kat Labuan sy xbukak sim tuh. sy simpan dlam dompet saja. itu ja la kenangan yg sy ada bsama awk. dlm sim tuh ada nma awk je. kat sim contact , kat msg, kat log. smua ada nma awk. 
mmg sy beli khas tuk awk. tuk knal2 ngan2 awk. tuk capai hjat sy. tp xsmpai hajat tuh.. terputus sdah. hehe.kan elok klu awak berterus terang awal2 ngan sy. xdelah sy ltak hrpan. lgpun kita jauh. mybe sbb tuh kot xde jodoh.. 
hehehe :)

part 3

errrmmmm.. ap lg ya?? ==' pning sdah kpla sy . aduy. plupa jua sy ni.. haaa.. dah ingat dah,, thanks 4 the POYO. hehe, sy xtau pula sy ni poyo.. xpelah Eiji Najieha mgkin awk dah dpt mnilai sy kot.. hahaha.
hbat awk ni. xsngka sy.. hahahaha.

dah brpa patah ni?? bnyak sgt la kan? pnat sdah sy, dah la xtdur lgi. haiya , msih tkejut ngan kputusan awk tuh..
ape je la sy ni.. mgarut sja.

nii.. sy nak minta maaf sbb xdpt nak snang kan awk tau. bkn sy xnak, tp xde nasib, mybe snang awk ngan dia, bial ngan sy susah kali,

kcian pula awk nnti , awk kan xnak hidup ssah, nnti sy gak yg rasa bsalah...

waahh, dah pnjg nih.. ok la awk. sy dlam proses nak lupakan awk ni.. ni gmbar2 yg sy tag tuh kan, sy dah remove dri profile sy tau, sorry, xleh nak simpan ar, nnti ada yg sakit hati, tp dlam profile awk nma sy kat gmbar awk still ada, sy xtau camna nak remove, haih, masalah tuh.. awk buang la cpat2, nnti terkantoi bha oleh bf awk itu..x pasal2 gaduh pula.

last sudah .
 part 4.ok la sy rasa cukup la smpai di sini jap2 nak masuk kan lirik lagu lgi, jgn marah ar..last sdah ni.lpas ni xda dah. ni dai lirik nya. tajuk pun sy dah masuk kan skali

d'Masiv - Cinta Sampai Disini
mencoba tuk pahami
mencari celah hatimu
bila harus menangis
aku kan menangis
namun air mata ini telah habis

reff:
segalanya telah ku berikan
tapi kau tak pernah ada pengertian
mungkin kita harus jalani
cinta memang cukup sampai disini

mencoba tuk rasuki
menyentuh palung jiwamu
bila harus mengiba
aku kan mengiba
namun rasa ini
telah sampai di ujung lelahku


ok. sekian sja utk kali ni. bye awak. smoga awk bhgia dgn dia. take care tau, ay nak jumpa awk kat kl. hahaha. gurau ja. xyah jumpa la. plan tuh lupakan saja. sakit makan ubat, lapar p makan. nak enjoy naik kereta @ motor g jalan2 ngan kawan..
xda dah yg mau marah
. kita cerai talak 1. hahahaha..
bye awak..
asalammualaikum..

Tuesday, 1 November 2011

suatu malam!!

assalamualaikum

ary niy aq tension cgt3!!
ad la sorg hmba ALLAH ni xtaw knpe tba2 je nk main kias2 gn aq..
bleh dier ckap fon gn mmber dier perli2 aq gn mmber aq..
mmg terbaekk la dak ni..
xtakot lnsung..
dh la xdop org bckup dier..
ishhh2,,kesiann
mse aq dgr too mmg aq gewam giler aw,,ase nk tmbox2 je daq too
tpi arapp aw,,aq xbrni nk buat cbb kte org stu group n kte org ad role
play pg besok..
aq trpksa a sabar,,
kawal emosi..
p mmg aq tabikk a dak ni..sblum ni xpnh agy la aq jmpe bdop gini..
eeeii,,base xsdor k dri..
time sush wt baikkk
ni ble nk snang wt gong..
brang aq pe ge brg ye lop,,dh la kdkut,,g mne2 xprnh nk byor tmbang..
egt mak n abh aq bgi duit nk cuh byor tambang mu ker????
wth!!!!
gi mamposss la bdakk bangangggg..
arap cgt2 mu too pndoh blik laen,,xla skit ngt aty aq ni tgk mu..
kedekutttttttt!!!!!!!!!!!!!!!

fucking damn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!