Search This Blog

Friday, 25 October 2013

penghinaan itu menyemarakkan semangat

Assalamualaikum, 
haaa~, topik hari ini adalah 
penghinaan itu menyemarakkan semangat.

apa yg di maksudkan dengan tajuk di atas ek~
ahaa, today saya nak bercerita sedikit tentang tajuk ni "penghinaan itu menyemarakkan semangat" 
perkara ni adalah betul2 terjadi pada diri saya sendiri.
kat sini saya taknak bercerita panjang pasal individu yg menghina atau apa2 yg berkait dgn individu tersebut, ahaksss. 
malah, kalau boleh saya nak sangat pergi cium tangan dia dan ucap terima kasih di atas segala kata-2nye.

agak2 knapa yer saya nak berbuat sedemikian?
:)
jawapan tuk soalan tu~ sebab dia la yg menyedarkan saya tentang realiti kehidupan,
realiti kehidupan sebenar. :)
lupakan pasal tu sejenak.
kat sini saya nak berkongsi sedikit perkara dgn korang.
pernah tak kita bersyukur dgn apa yang kita ada sekarang? jwb dlm hati. kalau jwpan nya tidak makesure cepat2 kita kena muhasabah diri.
:)
biarkan jelah orang nak judge kita ni apa. terima dengan hati yang terbuka. 
dan bkn setakat terima sahaja tetapi kita perlu lah berusaha untuk mengubah keburukan yg kita ada kepada yg lebih baik.
dan kita ambil setiap kata2 atau penghinaan mereka itu sebagai satu dorongan, satu kata semangat untuk kita menjadi lebih baik dan buktikan pada diorang yg kita bukan insan yang lemah, dan juga kita mampu untuk mengubah diri kita menjadi insan berguna.

saya sangat bersyukur kerana mempunyai keluarga yg banyak mmberi motivasi dan kata semangat untuk saya terus bangkit menjadi insan berguna.
alhamdulillah, tak dapat saya ungkapkan dengan kata2 betapa saya bersyukur dgn rezeki yg diberi olehNYA. 

Sampai kat sini jer tuk hari ni. saya dh kering idea. ahaaa, :)
assalamualaikum. 




Sunday, 20 October 2013

Cerita tentang aku.

assalamualaikum.
lama sudah miss tak lakukan senaman jari,
hari ni tiba-tiba rasa rajin nak mengupdate belog nih. ahacksss
hari ni 20/10/13..
baru je sampai gombak pukul 5.45 p.m tadi. letih kuwt 8 jam kt dalam bus. huwaarrr~
baru habis cuti hari raya aidiladha. bukan main lama lagi tangkap mud,smggu sebelum raya dah tangkap
tapi mud x datang2, sampai la hari ni, dah nk msuk raya ke7 masih jugak tak datang, almaklum lah usia pon dah meningkat, semua tu dah tak terasa macam kecik2 dolu..
satu lagi penyebab mud raya tak datang sebab ahli keluarga miss tak cukup sorang,
hai sista d perantauan tak dapet balik, katanyer tiket flight mahal.
hihihii, almaklum la belajar. kena la berjimat cermat. tapi takpe,
bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian. rindu dia sangat. 
raya ni takde aktiviti yg best sgt, sama jugak mcm raya2 sblum ni.
tapi ok la kan dapat jugak jumpa family, terubat sikit rindu di hati.
buah hati miss pon beraya di kg jgak, so boleh la jumpa.
syiok la jugak kan.
ni jela kisa tuk hari ni. takde idea. jumpA lgi d episod akan datang, ahacks.
murahkan dirimu dgn senyuman, so senyum2 selalu.
:)