Search This Blog

Wednesday, 26 December 2012

puaskan hati sendiri???

setelah sekian lama ku menyepi, kini ku muncul lagi..
wah, ayat tak boleh blah kn.. 
hari ini, tetiba plak rasa mcm rajin nk update blog niyh.. hehee.. (""buang tebiat ke hape ??"")
 lupakan dulu hal ni. ok ,.
berbalik kepada tajuk kita tadi..
puaskan hati kita sendiri?? 
ehemm,, boley ker kita nk puaskan aty kita sendiri??
*mesti lah boleh.. tapi ingat, bila hati kita puas, ada hati lain yg akan terguris.. 
dah macam mane..
kita pon buntu lah. tak dapat nak jumpa jalan penyelesaian nya. 
tapi lebih elok kalau kita jangan terlalu fikirkan hati sendiri, tapi bagaimana lak ngn cara orang sekeliling kita??
kalau kita jer yang selalu mengalah lama-lama kita lak boleh jadi gila,, 
ehem, mcm mana yer??
*kita tak dapat jawapan lagi la tuk soalan tu.. 
dah mcm mana???

yang pasti kita tahu yang kita berada di landasan yang benar.. malas nak gaduh2 mulut,, buang masa kan.. 
so, kita dh mintak maaf umum gituh~ ("""""kat pesbukkk"")
tapi d anggap nye kita ni penakot, malu bagai~
eyh, tak pasal la kita nak malu,, nak malu apa.. kan??
tak keysah la~
mulut manusia, kita selisih paham pon punca nyA dari mulut gak
kan??
kesimpulanya --> mulut manusia kita tak boleh nk tutup dari trus berkata-2 sama ada kata yg baik atau yg sebaliknya.. 
**KITA BUKAN NAK SOK SUCI KE APA BAGAI,TAPI HAKIKATNYA KITA BERADA DI TEMPAT YANG BENAR..  tapi manusia ni x lepas dari buat silap tol tak?? mybe ada kekurangan dari diri saya sendiri yg orang tak ley trima, mungkin jugak ada silap yg saya buat tanpa saya sedar.. *muhasabah diri~ 

*ingin menjadi yg terbaik , insyaALLAH.. moga tercapai hajat ku..
menjadi terbaik tuk keluarga tersayang dan x lupa jugak tuk someone special in my life.. papepon famly harus dan wajib d utamakan.. kamo jua ttp saya xkan lupakan sebab kamoo jua sebahagian dari diriku,, :)

untuk teman2 ku yg tersayang serta rakan2 yg mengenali diriku ini, d kesempatan ni saya ingin memohon  maaf di atas kesilapan @ mengguris perasaan korang tanpa sedar.. beribu2 kemaafan ku pinta dari korang smua.. iklas dariku najieha... 
                                        


sekian :)

No comments:

Post a Comment